Naša najboljša leta / I nostri anni migliori

država, letnica

Italija, 2011

žanr

dokumentarni film

trajanje filma

45′

režija

Stefano Collizzolli & Matteo Calore

jezik

arabski, francoski, italijanski

podnapisi

angleški

sinopsis

Med februarjem in aprilom 2011 je triindvajset tisoč Tunizijcev prispelo na majhen italijanski otok Lampeduso. Italijanska vlada je ta dogodek oklicala za invazijo, naval barbarske horde, biblični eksodus, humanitarni cunami. Nihče pa ni govoril o življenjskih zgodbah teh mladih ljudi. Pet mladih iz begunskih centrov Manduria, Mineo in Palazzo San Gervasio v južni Italiji nam pripoveduje o omejevanju njihovih življenjskih možnosti pod Ben Alijevim režimom in o nepričakovani in prelomni revoluciji, ki je predsednika prisilila, da zbeži. Nato se je pojavila možnost odhoda: nekateri so o tem sanjali že dolgo, drugi so se za to odločili na hitro. To so najboljša leta: ko se generacija, ki je predolgo živela brez svobode, odloči, da si vzame vso svobodo.

portret avtorjev

Matteo Calore (rojen v Camposampiero leta 1983) je snemalec in direktor fotografije, ter se ukvarja z usposabljanjem za uporabo participativnega videa (Participatory Video ali PV).

Bil je direktor fotografije pri oddajah in dokumentarcih na MTV, SKY, RAI 1, RAI 2, ARTE, Comedy Central in Canale 5. Od leta 2006 sodeluje z režiserjem Andreo Segrejem kot operater, direktor fotografije (La Malombra, Il Sangue verde) ali glavni asistent (Pinuccio Sciola e il cantico delle pietre, Magari le cose cambiano, Io sono Li).

Naša najboljša leta je njegov prvi dokumentarec. Je član ZaLaba.

Stefano Collizzolli (rojen v Padovi leta 1978) se ukvarja s participativnim videom (Participatory Video ali PV). Delal je kot vodja projektov in trener na terenu pri PV delavnicah v Italiji (Padova, Bologna, Rim, Eolski otoki), Španiji, Palestini, Tuniziji in Dominikanski republiki. Je tudi režiser in montažer dokumentarnih filmov. Dela kot predavatelj sociologije komunikacije na univerzah v Padovi in Bologni, njegovi glavni raziskovalni interesi pa so: vizualna metodologija, migracije in vizualne identitete, participativni video. Dela tudi kot neodvisni snemalec, fotograf in grafični oblikovalec na področju komunikacije in celostne grafične podobe profitnih in neprofitnih organizacij, ter kot neodvisni novinar za medije kot so il manifesto, Diario della settimana, Carta. CartaNordEst in passages. Od ustanovitve ZaLaba leta 2006 se ukvarja predvsem z razvojem participativnega videa in alternativno komunikacijo.