Hir vi muv hir vi gruv / Here we move here we groove

država, letnica
Nizozemska, 2020

žanr
dokumentarni film

dolžina
92′

režija
Sergej Kreso

jeziki
arabščina, francoščina, grščina, farsi, nemščina, angleščina, srbohrvaščina, bosanščina, hrvaščina, srbščina

podnapisi
slovenski

sinopsis
Robert Soko ve, da moraš biti nenehno v gibanju, če hočeš preživeti. Kot najstnik je pobegnil iz vojne v Jugoslaviji, postal taksist v Berlinu, nato pa se prelevil v DJ-ja ter z mešanico zahodne glasbe in balkanskih ritmov osvojil evropsko klubsko sceno. V dokumentarcu ga spremljamo pri vrnitvi v rodne kraje, kjer se v iskanju navdiha – novega »zvoka Evrope« – srečuje z begunci iz Sirije in Afganistana.

iz prve roke
»Here We Move Here We Groove je zelo osebna zgodba, ki v marsičem zrcali moje življenje: življenje bosanskega begunca, ki je s pomočjo svoje umetnosti našel dom v novem okolju. Po drugi strani pa nam film prek prikazanih beguncev in njihove glasbe posreduje širšo sliko Evrope.
Zaskrbljenost zaradi naraščajočega nacionalizma in vse glasnejših pozivov, da bi iz Evrope naredili trdnjavo, me je spodbudila k ukrepanju. Ideja, da vprašanje migracij združim z glasbo, mi je omogočila, da temam odvzamem nekaj resnosti in občutljivosti ter s pomočjo humorja ustvarim dobro mešanico. S filmom želim občinstvu pokazati čudovite podobe ljudi, ki se zabavajo ob svoji izrazni glasbi; hkrati pa gledalca spodbuditi k razmišljanju, kaj Evropo razdvaja in ogroža njen obstoj.«
– Sergej Kreso

»Ko je Sergej slišal, da v legendarnem Berlinu živi tip iz Bosne, ki kot DJ s svojimi balkanskimi zabavami povzroča pravo senzacijo, je stopil v stik z mano in mi predstavil idejo za film. /…/ Zanimivo se nama je zdelo prikazati nove migrante skozi oči nekdanjih. /…/ S Sergejem naju povezuje dejstvo, da sva bila oba pogosto ‘na drugi strani’. Ta skupna točka je zagotovo močno oblikovala tudi značaj filma. /…/ Nobeden od naju se nikoli ni mogel zares opredeliti kot ‘eden naših’, kot pripadnik česarkoli. Mislim, da sva bila vedno med tistimi, ki jih ni bilo mogoče uvrstiti. Zato sva oba intuitivno razvila mentaliteto večnega migranta: prototip evropskega potepuha. Ta izkušnja nenehnega ‘sem ter tja’ oblikuje najini življenji še danes.«
– Robert Soko

Uradna stran

o avtorju
Sergej Kreso (Sarajevo, Bosna in Hercegovina, 1963) je diplomiral na Fakulteti za politične študije v Sarajevu, smer novinarstvo. Kot novinar je bil zaposlen na RTV Sarajevo in Radiu Doboj. Leta 1993, med vojno v Bosni, je odšel na Nizozemsko, kjer je nadaljeval novinarsko pot na radiu in televiziji. Poleg svojega filmskega dela piše tudi članke in eseje. Njegove glavne teme so migracije, človekove pravice in begunstvo.

festivali in nagrade
IDFA Amsterdam, Nizozemska; FF Limburg, Nizozemska; EFM Berlinale Berlin, Nemčija;
Doc.Fest München, Nemčija; GoEast Wiesbaden, Nemčija; FFM Moscow, Rusija; Docs against Gravity,  Varšava, Poljska; Fest of Tolerance,  Zagreb, Hrvaška; Movies that matters, Hague, Nizozemska; DOK´n`RITAM Film Festival, Beograd, Srbija; WOMEX Film Festival, Porto, Portugalska

filmografija
Simfonie voor een Straatmuzikant (2004)
Ulica grafita (2007)
Jack, the Balkans & I (2008)
Kaffeefarht ins Krematorium (2011)
Vraem Luuj (2012)
Prosiuci za azil (2014)