Sredin spored zapeljal vse do Macaua

Sredin spored zapeljal vse do Macaua

Drugi dan Festivala migrantskega filma je gledalcem omogočil, da se seznanijo z raznolikostjo vzrokov, ki na pot poženejo številne begunce in migrante, pa tudi s spopadom med lastno identiteto in kulturo novega okolja.

Revščina in politično zatiranje kot vzroka migracij – nekaj, česar Evropa ne bi smela pozabiti. Se je dogajalo in se dogaja, v evropskem prostoru in drugod. To odražajo tudi prikazani filmi – poljski Vrnitev Agnieszke H., kosovsko-švicarski Ti je bolj všeč tu ali tam?, srbski Rapresent in britanski Elinkine ter poljski Tako blizu, a tako daleč.

Politika, ki še vedno dovoljuje množične poboje, ni politika, ki jo podpira večina. David Fedele, režiser Dežele vmes, lanskega zmagovalnega filma na tekmovalnem programu FMF, je letos s filmom Odsevi genocida  predstavil genocid v Kambodži, ko je bilo med leti 19751979 ubitih približno 2 milijona ljudi. Prikazan je bil tudi pogosto nagrajeni film režiserja Rithya Panha Slika, ki je ni, v katerem s pomočjo miniaturnih glinenih figuric in drobcev arhivskih posnetkov obravnava isto temo.

Na festivalu se je obiskovalcem predstavil gost, režiser Cheong Kin Man, ki je predstavil eksperimentalni film Nekoristna fikcija, v katerem se  je sam spopadal s kontrasti med različnimi kulturami in načini razmišljanja skozi jezike. Prepričan je, da so med priseljenci vedno tudi stvari, ki jih povezujejo. Tudi raznolikost.

To so obiskovalci lahko začutili tudi na macajskem večeru, prijetnem medsebojnem druženju in druženju z režiserjem.

 

Categorized: FMF 2015